SC Gastenservice - Een kijkje achter de schermen
💻 Moderatie

🔨 Sancties
Sanctie | Uitleg |
---|---|
Waarschuwing | Als je een waarschuwing krijgt, gebeurt er nog niks. Je moet wel je gedrag aanpassen. |
Kick | Bij een kick word je van de server gegooid. Je kan na een kick direct weer joinen. |
Mute | Met een mute kan je niet meer typen in de serverchat. |
Ban | Met een ban heb je geen toegang meer tot de server van SprookjesCraft. |
Wanneer je buitenom de chat in de server een vraag hebt, word je vaak doorgestuurd naar ons mailadres. "Door spelers door te verwijzen via de mail, hebben we meer overzicht in de verschillende vragen, suggesties en opmerkingen die wij binnen krijgen. Door dit overzicht kunnen wij de ervaring voor onze spelers constant blijven verbeteren." aldus Arian. We zorgen ervoor dat je snel reactie krijgt: "Bij enkele problemen duurt het inderdaad wat langer om een mailtje te behandelen. Hierbij gaat het vooral om situaties die wij niet vaak binnen krijgen, en dus eerst moeten bespreken met andere Stafleden om een goed antwoord te kunnen sturen. Gelukkig lukt het ons om de meeste mailtjes in best korte tijd te beantwoorden, 98% van de mailtjes beantwoorden wij binnen 24 uur!"
🤖 Kunstmatige intelligentie!?
We hebben het er in een eerder blog al eens over gehad. Kunstmatige intelligentie (AI) is dé toekomst van het modereren. We vroegen Arian naar de voordelen: "Met een Chat AI hebben we eigenlijk een stagiair die alle berichten kan beoordelen op basis van de berichten waarvan die de betekenis al weet. Dit systeem kan dag en nacht zonder tussenkomst van een Staflid de juiste sancties geven op basis van een chatbericht, zodat Stafleden meer tijd hebben voor andere taken in de server. De Chat AI kan berichten controleren in een hele korte tijd, dus je zal het waarschijnlijk niet eens merken dat je bericht al gecontroleerd is!"
Over de toekomst van Chat AI heeft Arian ook al nagedacht: "Ik ben zelf erg geïnteresseerd in kunstmatige intelligentie, dus ik denk dat de toekomst van chatmoderatie hier nog intensiever gebruik van zal maken. Hiermee kan het ook mogelijk zijn om vragen te herkennen van spelers in de chat en gelijk antwoord te geven, op een soortgelijke manier als een Siri of Google Assistent dat zou doen. Het zal desondanks belangrijk blijven voor de menselijke gedachte bij chatmoderatie, omdat niet alles te beoordelen is met nulletjes en eentjes."
🏡 Buiten de server
Wanneer je buitenom de chat in de server een vraag hebt, word je vaak doorgestuurd naar ons mailadres. "Door spelers door te verwijzen via de mail, hebben we meer overzicht in de verschillende vragen, suggesties en opmerkingen die wij binnen krijgen. Door dit overzicht kunnen wij de ervaring voor onze spelers constant blijven verbeteren." aldus Arian. We zorgen ervoor dat je snel reactie krijgt: "Bij enkele problemen duurt het inderdaad wat langer om een mailtje te behandelen. Hierbij gaat het vooral om situaties die wij niet vaak binnen krijgen, en dus eerst moeten bespreken met andere Stafleden om een goed antwoord te kunnen sturen. Gelukkig lukt het ons om de meeste mailtjes in best korte tijd te beantwoorden, 98% van de mailtjes beantwoorden wij binnen 24 uur!"
"98% van de mailtjes beantwoorden wij binnen 24 uur!"
✨ Gastenservice worden
Regelmatig verschijnt er een nieuwe vacature voor Gastenservice. Deze vacature is vaak het populairst. Arian vertelt waar een goede Gastenservice aan moet voldoen: "Wij zoeken naar mensen die goed zijn in het helpen van mensen bij allerlei problemen die zij kunnen hebben binnen SprookjesCraft, en ook nog een beetje van alles in de server weet! Wij krijgen veel sollicitanten die zeggen dat ze al veel bij de servicebalie van hun supermarkt hebben gestaan, maar dit is niet per se te vergelijken met het werk in de server. De interactie met mensen via tekst is heel anders dan met elkaar praten in het echt."
Op het moment van schrijven zoeken wij niet actief naar nieuwe Gastenservice-Stafleden, maar je kan altijd een open sollicitatie insturen. Wanneer wij een nieuwe sollicitatie online gooien, kan je deze vinden op de
vacaturepagina.






